Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Αυτή η μαρμελάδα κρεμμύδι απλά δεν υπάρχει....

Το κρεμμύδι το αγαπώ. Όχι- δεν το αγαπώ, το λατρεύω. Έχω μια σχέση πάθους μαζί του και εκτός από το να το βάζω σε αφθονία σε όλα τα φαγητά, ψάχνω πάντα συνταγές στις οποίες πρωταγωνιστεί. 

Μια από αυτές που έχω ήδη μοιραστεί μαζί σας είναι αυτή. Στην σημερινή όμως συνταγή, το κρεμμύδι δεν είναι απλά πρωταγωνιστής- είναι Ο πρωταγωνιστής. Η συνταγή είναι των Βέφα και Αλεξία Αλεξιάδου από ένα ένθετο που είχε δημοσιευτεί χρόνια πριν σε μια εφημερίδα με τον τίτλο " Η νέα κουζίνα- νόστιμη, υγιεινή, οικονομική". 

Την είχα βάλει στο μάτι χρόνια τώρα, μα φοβόμουν να την δοκιμάσω στα τραπέζια μου μήπως και μόνο το γεγονός πως την ονομάζει μαρμελάδα, απωθήσει τους καλεσμένους μου από το να την φάνε. 

Φέτος όμως που ο Παναγιώτης ήθελε για την γιορτή του να κάνουμε ένα πολύ απλό τραπέζι σε στυλ αμερικάνικου barbeque, ήξερα πως θα την πρόσθετα στο μενού- αν όχι για να συνοδεύσει τα ψητά, σίγουρα για τα χειροποίητα σπιτικά burger  που θα έφτιαχνα. ( έπεται και η δική μου συνταγή για μοναδικά σπιτικά burger!!). 

Έτσι και έγινε. Την έφτιαξα την προηγούμενη της Παναγίας και για να είμαι ειλικρινής ήμουν τόσο κουρασμένη που εκτελούσα την συνταγή σχεδόν μηχανικά. Μόλις όμως πέρασαν τα 45 λεπτά και την έβγαλα από την φωτιά και την δοκίμασα, παρόλο που σχεδόν κάηκα από την λαχτάρα μου, παράλληλα ερωτεύτηκα. Πραγματικά. Δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει πιο εντυπωσιακό, διαφορετικό και συγχρόνως τόσο ταιριαστό συνοδευτικό για μια καλή ψητή μπριζόλα (t-bone λόγου χάρη) ή για ένα λαχταριστό burger. 



Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι τα εξής: 

4 μεγάλα κρεμμύδια καθαρισμένα και κομμένα σε πολύ λεπτές φέτες. 
1 μήλο καθαρισμένο και τριμμένο
1 κούπα ζάχαρη
1 κούπα λευκό ξύδι
4 κουταλιές λάδι 
1 κουταλιά αλάτι 

Εκτέλεση: 

Ζεσταίνω το λάδι σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι ή κατσαρόλα, ρίχνω μέσα τα κρεμμύδια και σοτάρω για 8 λεπτά. Προσθέτω όλα τα υπόλοιπα υλικά και σιγοβράζω το μείγμα ακάλυπτο, ανακατεύοντας κατά διαστήματα για 40 με 45 λεπτά μέχρι να πήξει η μαρμελάδα. Αφήνω να κρυώσει και το βάζω σε βαζάκι- αποστειρωμένο αν θέλω να διατηρηθεί για καιρό. 

Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να την δοκιμάσετε. Υπάρχουν πάντα αυτοί που μόνο στο άκουσμα "μαρμελάδα κρεμμύδι" δεν θα μπουν καν στην διαδικασία να την δοκιμάσουν- όμως πιστέψτε με αυτοί χάνουν. Όσο για το bbq μας- όσοι την δοκίμασαν ξετρελάθηκαν! 

Καλή επιτυχία! 



6 σχόλια:

  1. μμμ.. πολυ ωραια συνταγη.. Αν τυχον θα κανουμε κανενα μπραμπεκιου.. θα την προτιμησουμε!!! πολλα φιλια και περιμενω και τη συνταγη για τα Burger..εεεε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχα εννοείται Ελπίδα μου!! Να την δοκιμάσετε είμαι σίγουρη πως θα σας αρέσει!!!

      Διαγραφή
  2. Κι εμένα μου αρέσει το κρεμμύδι κι ας μυρίζει το άτιμο. Σε μια συγκεκριμένη σαλάτα με πληγούρι που φτιάχνω καραμελώνω με λίγη ζάχαρη ροδέλες κρεμμυδιού και η γεύση απογειώνεται. Τώρα σκέφτομαι πως αν έχω έτοιμη μια τέτοια μαρμελάδα θα γλυτώνω χρόνο και κόπο. Συν τις άλλες χρήσεις που μας προτείνεις!!! Σούπερ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελευθερία εφόσον αποστειρωσεις το βάζο διατηρείται μέχρι ένα χρόνο. Και εγώ θα ξαναφτιάξω διπλή δόση και θα την φυλαξω. Να μου πεις τη γνώμη σου!

      Διαγραφή